14 Şubat 2015 Cumartesi

Garanti Bankası Veri Tabloları Kullanıcı Deneyimi ve Önemi

Şimdi de Garanti Bankası internet bankacılığı bilgi tablolarına göz atacağız.

Normal bir insan beyni bilinç koyarak aynı anda ancak tek bir şeye odaklanabiliyor. Refleks söz konusu ise bilinç kullanılmıyor. Tüm kullanıcıların müthiş bir bilgisayar tecrübesi olmadığı için, kullanıcıların bilgisayar kullanım refleksinin temel düzeyde olduğu düşünerek tasarım yapmak yanlış olmayacaktır.

  
1- Tabloda Aktifleşmeyen Mouse Scrollu
Mouse scrollu sayfa için aktif iken tablo üzerine geldiğinde tabloya etki etmiyor. Örneğin bu durum, vadeli hesap faiz oranları tablosunda söz konusu.

Kullanıcı, tabloları görüntüledikten sonra içindeki verileri okumaya ve yorumlamaya odaklanacaktır. Bu odaklanmayı bölmemek ve kullanıcıya daha iyi bir deneyim sunmak için, mouse scrollu tablo üzerinde herhangi bir yerde iken tabloya etki ettirilebilir.

Fakat şu an kullanıcı tablo içerisinde inceleme yapmak için tablonun çubuğuna tıklayarak yukarı aşağı sürüklemek zorunda. Bu da kullanıcının anlık olarak, odaklandığı yerden kopması, başka bir işlem yapması ve ardından da yine eski odaklandığı şey için kendini hazırlaması anlamına geliyor. Tüm bu süreçler belki bir veya birkaç saniye sürse de konsantrasyonu bozmamak, kullanıcı deneyimi performansı açısından oldukça değerli.

2- Bilgi Tabloları – İşlem Ekranları Etkileşimi
Bilgi tabloları genellikle, kullanıcının karşılaştırma yapmak için incelediği tablolardır. Bu tablolara erişim ise ya veri girişi yapılacağı zaman bilgi verme amaçlı konulan bir link (fon alım ekranında fon türleri ve getiri oranları bilgi tablosuna yönlendirme) yada menüde farklı bir bilgi verme alanından erişilebilir. Örneği somutlaştıracak olursak; vadeli hesaba parasını yatırmak isteyen bir kullanıcı vadeli hesap ekranından giriş yaptığında vadeli hesap faiz oranlarını gösteren linke tıklar ve detayları görür. Ardından önceki ekrana geri dönerek bilgi tablosunda karar verdiği vade türünü seçer. Yaptığı seçimin tam adını aklında tutması, diğer sayfaya geçtiğinde doğru seçeneği bulması da gerekecektir. Ancak bu seçimler her zaman örnekte görüldüğü gibi akılda tutulabilir olmayabilir. Mesela uzun, rakam ve harflerden oluşabilen fon ve bono gibi birçok seçenek de olabilir. Bunların akılda tutulması da haliyle zorlaşacaktır.

Bunu aşarak, kullanıcıya daha akıcı olan ve hafıza zorlayıcı olmayan bir tecrübe sunmak mümkün. İlk çıkan veri tablosundaki satırların başına seçim amaçlı butonlar konması faydalı olacaktır. Butona basıldıktan sonra satın alma sayfasına geçiş yapılır ve otomatik olarak seçim bilgileri forma aktarılır. Kullanıcı da sadece tutarı girerek işlemini gerçekleştir.

Bu butonlar aynı zamanda satış performansını da arttırabilir. Çünkü bilgi tablosuna menünün farklı bir yerinden sadece bilgi almak amaçlı erişen bir kullanıcıya da sunulacaktır. Kullanıcı dilerse o anda seçim butonuna basarak fon alma sürecine yönlenmeye karar verir ve bir müşteri daha kazanılmış olur.


Özetle; bilgi tablolarının okunabilirliği kullanışlılık açısından oldukça önemlidir. Çünkü bu tablolar kullanıcının karar sürecini direkt etkileyen alanlardır. İkinci olarak da bilgi tabloları ile işlem ekranları arasında sadece bir bağlantı köprüsü oluşturmak yerine seçim bilgilerini de transfer etmek, kullanıcıya kolaylık sağlayacaktır.